Školský psychológ v Súkromnej základnej škole, Slobody 1, v Košiciach
Mgr. Simona Horaničová, PhD.
V prípade záujmu si prosím dohodnite stretnutie online – simi.horanicova@gmail.com alebo sa zastavte osobne v pavilóne D.
Instagram: psychologia_slobody
Čo patrí k práci školskej psychologičky na našej škole:
- poskytuje individuálne a skupinové konzultácie žiakom, zákonným zástupcom, inkluzívnemu tímu školy, pedagogickým zamestnancom,
- uskutočňuje odbornú psychologickú starostlivosť žiakom s ťažkosťami v učení a v správaní, zdravotne znevýhodneným žiakom a žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia,
- plánuje a realizuje skupinové aktivity v triedach na rozvoj sociálnych zručností a ďalších kompetencií (prevencia voči predsudkom, tolerancia, kritické myslenie, rovesnícke vzťahy, emócie a ďalšie)
- aktívne sa podieľa na preventívnych aktivitách v rámci plánu činnosti školy (spolupráca s triednymi učiteľmi)
- v prípade podozrenia na šikanu spolupracuje na vyšetrovaní javu v danej triede (podľa Smernice 36/2018 MŠVVaŠ)
- spolupodieľa sa na vytváraní, aktualizácii, inovácii Individuálnych vzdelávacích plánov pre žiakov so ŠVVP
- zúčastňuje sa zápisu žiakov do 1. ročníkov a metodicky usmerňuje prípadné nedostatky, upozorňuje na integráciu zdravotne oslabených žiakov a ich dokumentáciu a následne odporúča zákonnému zástupcovi dieťaťa odborné vyšetrenie v príslušnom centre výchovného poradenstva a prevencie,
- aktívne spolupracuje s odbornými zamestnancami centier pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a pripravuje podklady potrebné k vyšetreniu žiaka, v ktorej pôsobí,
- v spolupráci so žiakmi vymýšľa kreatívne prístupy a hry na uvoľnenie žiakov a lepšiu spoluprácu
- koordinuje a zúčastňuje sa ďalších projektov, ktoré škola realizuje
- systematicky sa vzdeláva a sleduje nové prístupy a trendy v odborných oblastiach súvisiacich s náplňou, poslaním a koncepciou školy
Konzultácie so žiakmi školy:
So žiakmi sa stretávame najčastejšie ohľadom ich
– prežívania,
– spracovania emócií,
– správania v školskom prostredí,
– ťažkostí v učení,
– zmien v správaní,
– podozrenia na rizikové správanie,
– vzniknutých konfliktov a pod.
Keď má žiak ťažký deň, cíti sa zle, nepríjemne alebo si jednoducho potrebuje „uľaviť“, porozprávať sa, môže ma navštíviť.
Konzultácie so zákonnými zástupcami:
So ZZ sa stretávame najčastejšie ohľadom
–– nastavenia spolupráce vo výchove a vzdelávaní vašich detí
– adaptácie žiakov na nové prostredie (noví žiaci)
– správania detí v škole
– pretrvávajúcich konfliktov medzi žiakmi
– rizikového správania žiakov
– integrácie a postupu práce so žiakmi so ŠVVP
– potreby diagnostiky v CPPPaP alebo u iného odborníka
– iné podľa potreby